lørdag den 21. august 2010

Weekend med fornøjelser

Sikken en uge - og sikken en weekend!
Jeg har været græsenke siden mandag, så alt er gået helt og aldeles efter mit hoved. Jeg nyder virkelig at være alene en gang imellem.

Fredag aften blev nydt i Hundested i selskab med en god veninde. Først skulle vi aflevere en stak brochurer hos en af venindens kunder i Lynæs - og endte i deres sofa med et godt glas hvidvin og udsigt over Roskilde Fjords udmunding.

Videre til Hundested Havn og arrangementet 'Kultur i Natten'; en event i anledning af, at 250 sejlere fra Watski2Star kapsejladsen skulle holde pitstop i Hundested. På grund af manglende vind nåede sejlerne desværre ikke frem kl. 17 som forventet (det blev faktisk midnat inden første båd dukkede op), men der var alligevel liv og musik på havnen.

Halsnæs Bryghus fik vi udmærket grillmad og den sædvanlige gode øl. Kaffen, med små, lækre fragilitékager, indtog vi hos Karen, der har huseret med sine antikviteter m.m. ovenpå Glassmedjen.

Samme Glassmedje havde arrangeret en fin udendørs guitarkoncert, som vi heldigvis nåede at nyde en del af.

Billedet her stammer nu fra deres  'Cairibiske aften' sidste år.

I mellemtiden var vi tilfældigvis løbet ind mine gode sejlervenner og sluttede aftenen af i deres båd lige nedenfor glaspusteriet - med endnu et glas. Jeg var heldigvis passager denne aften og undgik derfor kedelig promille-regning.

I dag har vi så fejret begge mine forældres 85 års fødselsdag (de fylder år med en måneds mellemrum) på Restaurant Tinggården, som jeg tidligere har nævnt. Fantastisk mad, endnu engang. De kan stærkt anbefales. Hyggeligt samvær med familie og venner er heller ikke at kimse ad. Søn og svigerdatter (inklusive det kommende barnebarn) tog bagefter med hjem til en kop te og lidt snak, mens datter og svigersøn hastede til Hillerød og første orkesterprøve på Mastodonternes nye forestilling 'Skønheden og Udyret' som har premiere den 27. august, så det er lige opover.

Og i morgen venter mit allerførste blogtræf, som jeg glæder mig meget til: Først og fremmest at møde de bloggere jeg kun kender fra skærmen, men også turen på Willumsen Museet og den efterfølgende 'kaffe- og kagenydning' og snak hos Bente. Vi ses lige om lidt :-)

2 kommentarer:

  1. Sikke travlt, du har haft - og sikkert også fredeligt (jeg holder også af ensomheden nu og da ;-)).

    Glæder mig til at møde dig i morgen!

    SvarSlet
  2. Det lyder som en række sjove oplevelser! Jeg har glædet mig over Hundested Havn, men endnu ikke set den i sommer-vigør.

    SvarSlet