mandag den 9. april 2012

Forårsstatus I

Merete har tidligere på året, foranlediget af en anbefaling af bogen Masker og mønstre som jeg er meget begejstret for, henvist til min blog via Gavstriks side.

Så for ikke at skuffe fælt vil jeg foregive at dette stadig er en strikkeblog og lige samle op på aktiviteterne.

Der strikkes stadig men med varierende intensitet. Som I måske kan se her til højre, er der p.t. gang i lidt forårsstrik med falske snoninger: En voksen Linnea er på vej, strikket i Rasmillas Yndlingsgarn, som jeg er virkelig glad for.

Og her kommer så første del af listen over 'færdige objekter siden sidst'.

FAKTABOKS for Lilla Lintilla
Design: Lintilla by Martina Behm
Garn: Unisono 1290 købt på strikkefestival i september
Pinde3 mm KnitPro Harmony  

Om strikketøjet: Nemt projekt i retstrik, men med sjove detaljer i flæsen som gør at det ikke bliver kedeligt. 
Hot or not: Hot - det er smukt og anderledes, men jeg vil forlænge det og har besluttet at pille sidste del op og strikke det længere. Garnet ER på vej.



FAKTABOKS for Blue-Bell'y Warmer
Design: Tummy Warmer by Angela Tong
Garn: Drops Baby Merino fra lager
Pinde: 2,5 og 3 mm KnitPro Harmony

Om strikketøjet: Fint velskrevet opskrift. Der er brugt et lækkert 'bikube' strukturmønster der fungerer rigtig godt i dette garn.
Hot or not: Faldt i rigtig god jord hos modtagerne og jeg er yderst tilfreds. Den skal strikes igen.

FAKTABOKS for Pink Delicious
Design: Æble by Annette Danielsen
Garn: Strico Stjernecrepe og Blackhill Højlandsuld fra lager.
Pinde4 og 4,5 mm KnitPro Harmony

Om strikketøjet: Som altid er det en fornøjelse at strikke efter AD's opskrifter. Pigen der skulle have trøjen har lange arme, så jeg forlængede dem lidt.
Hot or not: Jeg var ikke helt tilfreds med garnblandingen og trøjen faldt ud til den tunge side, men modtageren og moderen var lykkelige og den passede perfekt, så hot.

FAKTABOKS for Sommerbær-Folklore
Design: Folklore by Anne Dyrholm Stange

Garn: Blackhill Højlandsgarn fra Garnudsalg.dk
Pinde: 3 og 3,5 mm KnitPro Harmony

Om strikketøjet: Dejligt strikketøj, men det krævede lidt mod at klippe op foran, da jeg ikke har prøvet det før.
Hot or not: Hot! Jeg elsker den - også på grund af de (for mig) utraditionelle farver, der til min overraskelse virkelig klæder mig. Desuden er garnet, i denne strikkefasthed helt perfekt, blødt og lækkert men med fint hold.



Og så kan jeg da fortælle at jeg har et utal af nye projekter på ønskelisten - en stor del af dem glemmer jeg gudskelov igen inden jeg får købt garn!


4 kommentarer:

  1. Der er godt nok gang i dine strikkepinde. Sikke mange lækre ting du har fået færdig. Garnet ligger klar i posen til på fredag.

    SvarSlet
  2. Flotte arbejder! Jeg er især vild med din folklore-trøje.
    Lintilla minder en del om Nessie, gør den ikke?
    Uhh, jeg husker tydeligt mavefornemmelsen første gang, jeg skulle klippe i strik, og det bliver vist aldrig rutine for mig. Men det virker, og det gør mange ting meget nemmere; bl.a. at man ikke behøver at strikke mønsterstrik på vrangpinde.

    SvarSlet
  3. Tak, Merete, men det er sørme også længe siden jeg sidst har gjort strikkestatus - og jeg er slet ikke færdig med opremsningen ;o)
    Dejligt at du og Ellen kunne klare 'ærterne' for mig - tak!

    SvarSlet
  4. Tak :o)
    Lintilla er strikket på en helt anden måde, men det er rigtigt at det minder om Nessie (som jeg stadig har til gode, pinligt).
    Det var superenkelt at klippe op, men ja, man skal godt nok lige tage tilløb!

    SvarSlet