mandag den 26. april 2010

Endelig lidt sjals-billeder

Kamerakrisen bliver desværre stadig mere omfattende, nu med hele tre 'døde' fotokort. Jeg er bange for at kameraet måske er synderen :-(

I stedet må jeg ty til fotos taget med min gamle telefon, med deraf følgende ringe kvalitet. Men her er endelig billeder af mit nordiske sjal strikket i dansk pelsgarn i en skøn mørklilla farve. Det tilsvarende sjal til min datter blev strikket i en mørk turkis.

Jeg har forsøgt at få hele sjalet med på billedet, da det har en lidt speciel facon. Det er nødvendigt når sjalet skal kunne krydses og bindes bagpå; så luner det ekstra godt. Jeg har udskiftet de første bindebånd med nogle længere, så jeg kan krydse det en gang mere bagpå og binde foran. Jeg fik nemlig hele tiden kludret med båndene på ryggen og lavet underlige knuder.



Detailbillede, hvor midterstriben og den mønsterstrikkede kant ses.

1 kommentar:

  1. Jeg har strikket et sjal, som minder meget om dit. Jeg leder efter en fin kant at slutte med og synes din er rigtig sød. Kan jeg finde opskriften på kantmønstret på nettet, eller vil det være overskueligt for dig, at skrive den?

    SvarSlet