torsdag den 16. september 2010

Der kom en pakke...

I pakken lå endnu en pakke, i smukt silkepapir med fint kort og snor. Det var Mia som, ganske uden beregning, har sendt mig en skøn, klassisk engelskgrøn T-shirt med navnetrækket fra hendes internetbutik (og blad), Anglofilia.

Den vil jeg iføre mig, når jeg skal på min næste havevandring med husbonden! 

Jeg vil knibe øjnene godt sammen (ukrudtet har alt for gode vilkår p.t. på grund af en tåbelig ryg), slå over i mit allerbedste (Essex)engelsk og lade som om jeg befinder mig i en af Englands mange smukke, velpassede haver. 


Jeg klipper (ikke plukker) et par sensommerblomster og lidt forskellige krydderurter, vi smager på årets få blommer og nyder vores grønne plet på denne jord. 

Derefter vil det helt sikkert gøre godt med ild i pejsen (brændeovnen), 'a nice cup of tea', måske med scones med clotted cream (ikke til at skaffe) og hjemmelavet jordbærmarmelade samt en god engelsk krimi. 

Jo, jeg elsker England (og forårets ferie går efter planen til Cornwall) så teksten passer på en prik! Tusind tak til Mia :-)

3 kommentarer:

  1. Selv tak, Ditte... :-)

    Det lyder aldeles vidunderligt med alt det, du nævner - og lige nu er jeg helt elendig, for min rare mand er derovre-du-ved-nok, hvor man kan få scones med clotted cream og alt det andet. Jeg er SÅ misundelig!

    SvarSlet
  2. Det forstår jeg godt, Mia. Efter at have tilbragt et år som au-pair derovre (1967-68 = Swinging London;-), så har jeg også et særlig forhold til landet. Siden har jeg kun været der én sølle gang, hvilket er en skandale! Men nu skal det snart være...

    SvarSlet
  3. Jeg var lige så heldig som dig og er rørt over at have fået en af Mias dejlige T-shirts. Jeg har familie i England og har også et ganske særligt forhold til det dejlige land :-)

    SvarSlet