torsdag den 5. januar 2012

Strikkestatus

For at leve op til undertitlen 'om masker...' er det vist på tide at få opsummeret lidt. Hurtigt går det ikke, men når jeg samler op med så lange mellemrum ser det alligevel meget pænt ud ;o)

For at få samlet lidt op på UFO'erne (selvom jeg ikke er SÅ slem hvad det angår) har jeg i sidste øjeblik tilmeldt mig Evas 12under12under2012 blog; så bliver det måske lidt sjovere at få færdiggjort nogle ting.


FAKTABOKS for FletteMette
Design: Anthro-Style Plaited Head Wrap af Melynda Bernardi
Garn: Drops Baby Alpaca Silk i lys grå
Pinde: 5 mm

Om strikketøjet: En 1,5 m lang rundstikket sag, der finurligt flettes bagefter, hvorpå de to ender sys derefter sammen. Jeg har brugt maskesting så sammensyningen er blevet helt usynlig. 
En blød, blød julegave til svigerdatteren.

FAKTABOKS for Minty Grevinde
DesignGrevinde af Annette Danielsen
Garn: En tråd Isager Alpaca 1 (grågrøn) og en tråd Blackhill Højlandsgarn (pistachienød) til bund med mønsterfarver i to tråde højlandsuld (lammeøre, pæreskal og en rest lys grå)
Pinde: 3 + 3,5 mm

Om strikketøjet: Fra AD's nye bog Hattedamer. Den sidder godt og har fylde nok i toppen til mit hoved - og så passer den til mit Camomille

FAKTABOKS for Vintertrøjen
DesignGavyn af Amanda Blackford
GarnLang Yarns Merino 150 og Blackhill Højlandsgarn - en tråd af hver
Pinde: 4 mm

Om strikketøjet: Jeg har helt ændret strukturmønsteret og det drillede lidt før jeg fandt den pæneste udgave (strikkeprøver? næh...). Halsen blev strikket om en del gange, dels på grund af min sjuskede læsning af opskrift, dels på grund af pasformen, så der skulle også ændres lidt på den konto. Men nu sidder den som 'smurt' på Vilfred ;o)

FAKTABOKS for Whirly neck
Design: Twist your neck fra Pickles
Garn: 123 Silk Tweed
Pinde: 8 mm

Om strikketøjet: Hurtigt strikket på rundpind i et nemt hulmønster. Men den bliver længere og længere og lukker ikke spor tæt om halsen mere, så jeg ved ikke om den skal gøres om... Men ellers er den er superlækker og jeg er vild med farven. Garnet er fra pakkelegen på webstrikkernes festival.

Og så har jeg også selv designet en 'hals' som vist er blevet ok, mit første forsøg udi kunsten!
Men den skriver jeg mere om i et senere indlæg...

1 kommentar:

  1. Koh-I-Noor Denmark8. januar 2012 kl. 18.51

    Hold da op nogle lækre ting, du har strikket! Gid jeg kunne den slags.
    Med den der Whirly neck tænker jeg, om den kan vaskes "for varmt" og dermed krympe lidt? Ja, jeg har altså ikke forstand på det, men tænkte bare lidt højt ;)
    Håber modtagerne har jublet, for det fortjener du!

    SvarSlet