mandag den 4. april 2011

Strikke-nyt

Lille Vilfred må holde for som hjemmestrikker-offer, men forhåbentlig klager hverken han eller forældrene.
Jeg har færdiggjort en lille lun sommerbluse i uld-bomuld, som kan holde ham varm på kølige dage.

FAKTABOKS for 'ALFREDs RAGLAN' MED KANT

Design:
Britta Wilfert (Hendes Verden nr. 20/2009)
Garn:
Dalegarn Lerke i gyldengrøn og petrol
Pinde:
KnitPro str. 4
Størrelse:
cirka 6 måneder (bearbejdningen til den lille størrelse har jeg fra Anne)
Om strikketøjet:
Sødt og nemt lille mønster, som også er rigtig fint på bagsiden - det må jeg benytte mig af en gang. Kanterne er min egen tilføjelse. Jeg åbnede halsen lidt i den ene side og har siden strikket en tilsvarende halskant på, samt en knaplukning.

3 kommentarer:

  1. Ved at se alt det dejlige du strikker får jeg helt lyst igen til at finde strikkepindene frem igen. Fin bluse og dejlig farve sammensætning.

    SvarSlet
  2. Hvor er den lille trøje flot. Skønne farver du har sat sammen.

    SvarSlet
  3. Den er så yndig, Ditte - en rigtig god facon og dejlige farver!

    SvarSlet