lørdag den 2. april 2011

Terrasseklar

Efter en hyggelig formiddag med strikkecafe på biblioteket, fortsatte jeg direkte hjem for at spise frokost på terrassen. Luften var lun og lækker og så kom strikketøjet frem igen, akkompagneret af en kop kaffe.

Så hentede husbonden dækstolene frem og jeg fik børstet vinterens skidt og spindelvæv af. Nu er de klar til en ny sommer. Her i huset bliver teakmøblerne ikke renset af og olieret. De klarer sig tilsyneladende udmærket uden og får lov at patinere til sølvgråt, jeg synes det er en smuk farve og så sparer vi på kemien :-)

Vinterpryden er sprunget ud og blomstrer i den smukkeste blå farve (her morgenpyntet med regndråber)

Mine ekstra store anemoner kæmper sig troligt op gennem jorden og er næsten klar til at springe ud

og tror I ikke her nu er purløg nok til en omgang forårs-kartoffelsalat i morgen?

Altså EFTER at vi har været en tur i 'taske-paradis'!
Min søde, gavmilde husbond insisterer på at jeg får købt den taske jeg ønsker mig - er jeg heldig eller hvad?

5 kommentarer:

  1. Åhhh så dejlig en eftermiddag, sol og varme. :-) Vi giver heller ikke vores teakmøbler noget som helst, de skal netop stå uden olie, og ligne teakdæk på et sejlskib.. :-)

    SvarSlet
  2. Åh, hvor er du heldig Ditte. Dejligt at du fik din taske. Vi giver heller ikke vores teakmøbler noget kemi, da de bliver smukkest uden.

    SvarSlet
  3. Teakhavemøbler med patina er noget af det smukkeste, der findes, og sikke en god idé at bruge dækstole udendørs! Jeg må ud og kigge mine bede efter og se, hvad der er dukket op i de sidste par dage - her fra vinduet kan jeg se fem centimeter høje akelejer og lungeurt. Uh, det er en dejlig tid :-)
    Glædelig forårssøndag til dig.

    SvarSlet
  4. Du ER da godt nok heldig med sådan en rar mand... ;-)

    Jeg har også en teaktræsbænk i min have, der ligner dine møbler med let grånende patina. Sådan kan jeg bedst lide det. I øvrigt kan jeg sagtens forestille mig dig i den ene af de to stole - med en bog og et glas af noget koldt inden for rækkevidde og solskin og blomster i nærheden. Bliver det ikke bare skønt?! ;-)

    SvarSlet
  5. Det var dejligt vejr, også på vores egne, vi nød eftermiddagskaffen på bænken, mellem havearbejdet.
    Jeg er ret vild med den (regnvands?)tønde du har stående på hushjørnet :-)

    SvarSlet