tirsdag den 8. juni 2010

Sommer-fryd

Sikken en weekend vi fik, inden regnen slog til mandag. Dansk sommer ad libitum. Men uha, hvor jeg savner jeg mit spejlreflekskamera. I stedet har jeg taget det gamle digital-ditto i brug, for billeder kan jeg ikke undvære.


På en tur til røgeriet i lystbådehavnen i Frederiksværk, måtte jeg lige fange lidt af den smukke udsigt og lyset over Roskilde Fjord.
















Der var travlhed på havnen, akkompagneret af mastelinernes rytmiske klapren. En rigtig sommerlyd synes jeg, der som ung tilbragte en stor del af sommerferien sammen med vennerne på havnen i Vedbæk.

Søndagens hovedbeskæftigelse gav sig selv: 
Afslapning og læsning i halvskyggen under kirsebær og paradisæble, med udsigt til de smukke rødviolette allium. De breder sig flittigt over det, der oprindeligt var et rent krydderurtebed, men som nu, foruden prydløg, også prydes af storkenæb - og i foråret en særlig fin storblomstret anemone.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar