tirsdag den 6. juli 2010

Musikalsk feriestart

Frederiksværk Kammermusikfestival har altid noget godt at byde på og kan stærkt anbefales, hvis man holder af klassisk musik. 

I går aftes, på den første rigtige feriedag, var vi til en dejlig koncert i byens kulturhus, Gjethuset, med Ars Nova Copenhagen. En smuk blanding af moderne korværker af den nutidige, men alligevel let tilgængelige, komponist Arvo Pärt og en flok gamle engelske tudorkomponister. 

Fredag gælder det en 'friday five o'clock' koncert med bl.a. mezzosopranen Tuva Semmingsen.

I dette indlæg gik min (ellers ferierende) indre bibliotekar en smule amok med info-links. 
Det er en arbejdsskade; jeg beklager ;-)

3 kommentarer:

  1. Orv, hvor lyder det spændende! Vi har forlist vores flotte program fra Gjethuset - men jeg må ind og kigge mere på nettet, tak for dine links :-)

    SvarSlet
  2. Man kan aldrig få for mange info-link - heller ikke når man ikke er bibliotekar :-).

    Vi har kun været i Gjethuset én gang (for at se Anders Kirkegaards malerier), men der sker meget, har jeg indtryk af, så blikket burde vist oftere vendes mod Frederiksværk.

    God ferie!

    SvarSlet
  3. @Madame: Selv tak, det glæder mig at jeg fik jer 'på sporet' igen ;-)

    @Bente: Ja, der sker faktisk rigtig mange spændende og vidt forskellige ting. Jeg var også til en forrygende Dizzy Mizz Lizzy koncert! Anders' udstilling var fantastisk og jeg hørte ham endvidere fortælle om sine billeder, det var en stor fornøjelse :-)

    SvarSlet