onsdag den 24. november 2010

En lille strik - og en større

Så er det tid til en opdatering på strikkefronten.

FAKTABOKS for SLASKE-BARET
Design: 'Gretel' af Ysolda Teague (se på Ravelry)
Garn: 100 gr. Iris (Magnolia Yarns) 
Pinde: Knit-Pro 4 og 4,5
Størrelse: sådan cirka mig
Om strikketøjet: Meget instruktiv og velskrevet opskrift. Jeg brugte "long tail tubular cast on" som gav en flot kant. Jeg er glad for huen, der passer til mine reste-pulsvarmere, men desværre blev den lige lovlig ''slouchy'' efter vask, suk... 
Jeg tog billedet da huen sad på en tallerken for at tørre, derfor den pudsige facon.


Og så en historie om et dejligt tweedgarns vej fra Vendevest til helt og aldeles Vennevest :-)


FAKTABOKS for VENNEVEST
Design: Modereret 'Tøffelcape' af Britta Wilfert (se den på Ravelry)
Garn: Knap 300 gram Wilferts Tweed
Pinde: Knit-Pro 
Størrelse: M
Om strikketøjet: Dette garn har haft en omtumlet tilværelse. Først som en vendevest, der sad helt forfærdeligt på mig, da modellen krævede "ingen former" for at fungere. 
Så startede jeg på en Tøffelcape i str. L. Nej, den var for stor, så om igen i str. M. Hmm, pillede op igen, da jeg ikke brød mig om tøffelmønsteret - er jeg mon for kræsen? 
Tog alligevel udgangspunkt i modellen, men strikkede den glat med retstrikkede forkanter, lavede vendepinde for at få den højere i nakken og tilføjede en stribe rib på ryggen med en enkelt snoet knude. Når enden er god er alting godt!

2 kommentarer:

  1. Tøffelcapen er ganske flot. Det er en dejlig facon på en vest.

    SvarSlet
  2. Tøffelcapen er ganske flot. Det er en dejlig facon på en vest.

    SvarSlet