lørdag den 27. november 2010

Lykkeligt samspil

Fik i går spicet min ellers elskede grove kartoffel-rodfrugt-mos op med et virkelig vellykket resultat!

I sommer fandt jeg på at tilsætte finthakkede saltede citroner til kartoffelsalat - et absolut hit - og så tænkte jeg, at det også måtte kunne gøres med mosen, for at pifte den op med lidt andet end krydderurter (som ikke er at foragte).

Denne gang var rodfrugten selleri og pastinak (jo den er vendt frygtelig tilbage, men heldigvis har vi lyst til den igen).

Å h ,   h v o r   v a r   d e t   g o d t !
Den rene og aromatiske, men ikke spor bitre, citronskal-smag klæder rodfrugterne helt utrolig, så nu skal jeg vist i gang med at salte flere citroner, for det svinder ganske forskrækkeligt i glassene. Jeg bruger Pricernes opskrift. Pære(!)nemt og vanvittigt lækkert. Prøv det...

4 kommentarer:

  1. Tusind tak, Ditte, for linket til Pricernes opskrift på de marokkanske saltcitroner. Jeg bruger Camilla Plums opskrift, men jeg kan se, at Pricerne bruger kanel i stedet for lauerbær, og det lyder umiddelbart mere interessant, synes jeg. Det vil jeg prøve næste gang.

    SvarSlet
  2. Selv tak, Ann - jeg håber du kan lide smagen. God weekend :-)

    SvarSlet
  3. Det lyder vel nok lækkert! Vi har kun gode erfaringer med Pricernes opskrifter - så det må absolut prøves her.
    God søndag til dig! Jeg håber ikke, du er ved at drukne i sne, som vi er her :-)

    SvarSlet
  4. @Madame: Ikke helt, men næsten!

    SvarSlet