onsdag den 22. juni 2011

Hæklerier

Jeg har forsøgt mig udi hæklingens kunst. Ærlig talt har jeg aldrig været så vild med hæklede ting og sager, jeg synes ofte de bliver klodsede, men teknikken er god til grydelapper og andre fornuftige småting.

Det var barnebarnets behov for en suttekæde der satte mig i gang med hæklenålen og nu har jeg også hæklet ham en savlesmæk efter D'jo hannes fine opskrift.

Ja, den er jo ikke blevet helt som forlægget; det skyldes manglende erfaring kombineret med en sær evne til at hækle forud for opskriften og derefter nægte at pille ret meget op ;-) Men den er vist blevet meget god alligevel.

Knappen skal lige sys fast, og så kan Vilfred savle og gylpe uden at blive drivvåd på brystet.

5 kommentarer:

  1. Den blev da fin, selvom den ikke gik efter opskriften...;-D

    SvarSlet
  2. Sikke en sød facon og smukke farver! Jeg ville ønske, jeg havde holdt min hæklekunnen ved lige - da jeg var i 20'erne hæklede jeg 'oldemortæpper' :-)
    God sankthansaften til dig!

    SvarSlet
  3. Så blev den jo "helt din egen" i stedet for "som alle andres"

    SvarSlet
  4. Jeg er enig med dig. Arbejdet bliver ofte meget tungt, bortset fra det helt lette og tynde garn. Jeg har nu også strikket og syet mere end jeg har hæklet :-)
    Bare hagesmækken fungerer efter hensigten, er det også ligegyldigt. Din hagesmæk skulle åbenbart se sådan ud og den er fin som den er :-)

    SvarSlet
  5. Hehe 'hækle forud for opskriften' :-D
    Hvad er det da også for en uskik? Resultatet blev nu meget sødt alligevel.

    SvarSlet