tirsdag den 28. juni 2011

Mandagstema: Zoom ind

I ugens mandagstema vil Petunia gerne have småkrybet frem i lyset, netop nu da naturen vrimler med den slags.

Så gælder det om at have øjnene med sig - og jeg var heldig. For i dag, da jeg kom hjem fra arbejde, havde en fin natsværmer placeret sig strategisk rigtigt på vores haveparasol, hvor den ikke helt faldt i med omgivelserne. Havde den valgt et af vore birketræer, ville jeg sandsynligvis aldrig have fået øje på den.

Men hvad er det for en? En nonne, en ugle, en måler, en borer, en spinder eller noget helt andet?
 Jeg har gransket bøgerne, men har endnu ikke fundet den rigtige; så jeg nyder bare synet af et af de mange forunderlige dyr naturen har beriget os med. Er den ikke smuk med de fine cirkler, der næsten ligner vanddråber og vingens bagkant der ser ud som om den er kantet med tungesting?

7 kommentarer:

  1. Et skikkelig prakteksemplar av hav enn du har funnet!! Det morsomme er jo at den aldeles hårete!!
    Er skikkelig blinkskudd og veldig godt zoomet!!!
    Jeg håper du får svar på hva det er og at du da tipser meg!!

    SvarSlet
  2. Jeg har ingen anelse, men smuk det er den, og den ser også så dejlig blød ud :-)

    SvarSlet
  3. Den er vel nok fin, men har ingen anelse om hvad det er for en...;-D godt fanget..

    SvarSlet
  4. Hvor er den fin, og så mange detaljer man kan se når der zoomes.

    SvarSlet
  5. Jo, den er utrolig smuk - dejlige farver og mønster! Jeg kender desværre heller ikke navnet.

    SvarSlet