torsdag den 16. juni 2011

Mandagstema: Sten

Rigtig sent ude - igen. Tiden er løbet fra mig de sidste uger, måske fordi sommeren kalder på udeliv. Men dette Mandagstema må jeg være med på, da jeg er vild med sten.

Denne sten er næsten ikke til at få øje på. Den er rund og blød i formerne, men det er længe siden den har ligget og rullet i vandet, for siden da har laverne haft frit spil, med smukke mønstre og fine farver til følge.


På en af strandene ved Sejerø-bugten kommer jeg jævnligt og her er masser af sten.



Her finder jeg tit køer (altså sten med huller i) og dem kan jeg ikke lade ligge.


Jeg kan i det hele taget ikke gå en tur på stranden, uden at komme hjem med sten i lommerne :-)


Andre end jeg holder åbenbart af sten - nogen har bygget en fin varde.











4 kommentarer:

  1. Jeg elsker også sten, er desværre ikke god til at finde dem med hul i..

    SvarSlet
  2. Fine billeder af sten, der er nu noget dejligt ved at røre ved en glat og poleret sten...;-D

    SvarSlet
  3. Den er bare så fin, den.. varde..? (Det vidste jeg ikke, det hed :-S)
    Det er ikke så længe siden, jeg selv har siddet og kigget på billeder fra den tur :o)
    Ærgerligt med Claus' allergi, så vi ikke kan komme med mere :o(

    SvarSlet
  4. Jeg strekker ikke helt til med kommenteringen for tiden. Mye som skjer privat og jeg har ikke vært helt i form heller. Jeg synes dette er så trist fordi dere er så flinke til å finne fine bilder på mine oppfordringer!
    Her på stranden vill jeg gjerne vært jeg også!

    SvarSlet