lørdag den 26. marts 2011

For 25 kr. solskin

De sov ikke ret længe, de påskeliljer jeg hjembragte sent i går. Da jeg kom hjem i dag, efter at have passet min lørdagsvagt på biblioteket, stod de og strålede påskegult i min stue.

Ude havde solen pudset himlen, der har iklædt sig en sart forårsblå. Desværre var det samme ikke sket med mine vinduer; nej, hvor de dog trænger til en kærlig vinduespudser!

Men det bliver ikke i dag, hvor halstabletter og næsespray, strikketøj, lommetørklæder, hyldetoddy med rom, citron og honning samt æble med frisk hvidløg på skift underholder mig...

Måske i morgen?


I dag vil jeg bare nyde alt det solgule, inde som ude, og lade sofaen holde trøstende om mig.

4 kommentarer:

  1. God idé med lidt kærlig pleje, det er sørme også koldt udenfor i dag...Flotte påskeliljer..;-D god bedring..

    SvarSlet
  2. Vejret har set meget indbydende ud, på Lolland, men det har været ret koldt.
    God bedring :-)

    SvarSlet
  3. Mmm.. Ægte forårsstemning :o)
    Men æv for dig med den dumme hals og næse! God bedring, mummy :o)

    SvarSlet
  4. Rigtig god bedring Ditte.. :-)

    SvarSlet