onsdag den 23. marts 2011

Forårsfryd

Solen er lun, jeg kan sidde uden overtøj på terrassen, fuglene kurtiserer hinanden og det blomstrer og spirer i haven... frydefuldt. Påskeliljerne har store knopper - dem fik jeg ikke foreviget, men se bare her:

Erantis gror ikke godt hos mig, men i år har de bredt sig en smule

Vintergækker har jeg til gengæld mange hundreder af i græsplænen

Vinterpryd er på vej i krukken, men endnu ikke i bedene

Krokus har i årevis, på mirakuløs vis, overlevet de særeste steder

Inden længe er der purløg til ...snart sagt hvad som helst.

Og her ligger de allersidste gemmeæbler og venter på solsortene...



















Farvel smukke snevinter
- og goddag løfterige forår :-)

9 kommentarer:

  1. Åhh, hvor kan man næsten dufte det hele!!
    Jeg GLÆDER mig til at komme hjem på fredag... ♥

    SvarSlet
  2. Jeg glæder mig til at se jer ;-)

    SvarSlet
  3. Dejligt med masser af forår.
    I søndags da vi kom hjem, var de længe ventede krokus endelig sprunget ud i fuldt flor og påskeliljerne står i knop :-) Rabarberne og purløgene er godt på vej også. Herligt :-)

    SvarSlet
  4. @Pia: Ja, det er helt vidunderligt at se naturen vågne igen.

    SvarSlet
  5. Herlige forårsbilleder.
    Din have er meget længere fremme end min - som dog er stærkt på vej :-)

    SvarSlet
  6. Skønne skønne forårsbilleder, og de sidste par dage har jo været helt fantastiske.. :-)

    SvarSlet
  7. Sikke dejlige billeder du har taget - og du flere forårsblomster, end vi har her. Der er kun krokus og vintergækker indtil videre.

    SvarSlet
  8. Dejlige forårsbilleder, det tipper også fornøjeligt op hos mig, jeg har bare ikke tid til at være derude endnu.

    SvarSlet
  9. Tak for alle kommentarerne - og nu ser det ud til endnu en dejlig (omend lidt kølig) weekend, hvor vi kan nyde forårstegnene overalt :-)

    SvarSlet