søndag den 13. marts 2011

Strikkestatus - tredje forsøg

Lidt opdatering på strikkefronten er vist påkrævet...

FAKTABOKS for BABY-LIVSTYKKE
Design: Lille Livstykke fra Isager Strik (gratis)
Garn: 25 g Arwetta ekstra fin merino (Filcolana) - en rest fra min mor
Pinde: KnitPro 2,5 og 3
Størrelse: 3 mdr.
Om strikketøjet: Nemt og hyggeligt småt strikketøj (og en enkelt knap i den rigtige farve kan mine gemmer altid klare, så ingen indkøb)

FAKTABOKS for BABY-BODY
Design: Fuglemammas omslagsbody af May Langhelle: Blød begyndelse

Garn: 55 g Askeladens 2-trådede Merino lammeuld

Pinde: Knit-Pro 2,5 og 3

Størrelse: 0-3 mdr.

Om strikketøjet: Modellen har jeg prøvet før, så ingen (store) problemer.

FAKTABOKS for SELBU BABY
Design: Babyvotter med Selbumønster fra norske Poppyfield (gratis)
Garn: rester af strømpegarn
Pinde: KnitPro 2,5
Størrelse: 6 mdr.
Om strikketøjet: De fine norske vanter i en ganske lille størrelse var et sjovt strikketøj, men de blev alligevel rigelige - han er jo ikke så stor endnu.
Derfor gik jeg i gang med disse:

FAKTABOKS for MINI-SELBU
Design: Tiny selbu mittens fra Patterns by MirreVirre
Garn: rester af strømpegarn
Pinde: KnitPro 2,5
Størrelse: er vist en pyntevante, men klarer lige en nyfødt hånd
Om strikketøjet: Meget små at sidde med. Jeg strikkede dem uden tommeltot og med længere skaft! Men husk at sno trådene ofte, når du strikker mønstrede vanter, for ellers hænger de løse tråde i de små fingre.

FAKTABOKS for KORT PONCHO
Design: Grøn kort poncho af Lene Trojel Berthelsen (fås hos Kirsten i Uldbutikken, Vormstrupvej 15, 7540 Haderup. tlf 97452297)
Garn: Gotlandsk Pelsuld fra Filcolana og uldcrepe fra lager
Pinde: KnitPro pinde nr. 6
Størrelse: Onesize
Om strikketøjet: Trekanterne giver lidt endehæftning, men ellers et hurtigt og nemt strikketøj som mange har kastet sig over. Jeg troede den ville blive for stor (der er ikke angivet strikkefasthed) men den passer perfekt og bli'r flittigt brugt.

FAKTABOKS for MY RED KITCHEN
Design: IDAS KITCHEN af Kirsten Kapur (købt via Ravelry)
Garn: To tråde Blackhill Højlandsgarn fra Garnudsalg.dk
Pinde: KnitPro pinde nr. 6

Størrelse: Onesize
Om strikketøjet: Denne hue har været en af vinterens landeplager i blogland. Rigtig dejlig at strikke, og blev også meget vellykket, men desværre en anelse for stor. Jeg bruger den, men tænker lige over, hvordan jeg eventuelt kan 'krympe' den en ganske lille smule.

3 kommentarer:

  1. Sikke flittig du har været med dine strikkepinde. Farverne i den hue er jeg vild med.

    SvarSlet
  2. @Merete: Ja, men det er også lææænge siden jeg har opdateret! Håber du er frisk igen :-)

    SvarSlet
  3. Hej
    kan se du har strikket det lille livstykke fra Isager Strik, jeg er helt vil med den og har strikket den før. men det er et stykke tid siden og så ville jeg lige hente den igen, den lå jo der gratis. men ak. den er væk, du skulle ikke ligge inde med den så jeg kan få den af dig så jeg kan få strikket etpar stykker til de babyer min søsters pige vender....'
    krysser finger for du har den.
    hilsen anne marie

    SvarSlet